piątek, 16 września 2016

EWANGELIA JANA - SPOTKANIE 16

ZJEDNOCZENIE Z CHRYSTUSEM I PRZYKAZANIE MIŁOŚCI
Jana 15,1-17

1.       Dlaczego Pan Jezus wybrał jako ilustrację życia duchowego uprawę winorośli[1]?
2.       Przypomnij sobie wszystkie stwierdzenia Jezusa „Ja Jestem”[2]
3.       Jaka rola przypada winorośli, gałęziom (pędom) i ogrodnikowi?
4.       Czego obrazem jest spalenie uschniętych gałęzi[3]? Co sprawia, że gałęzie usychają?
5.       Jak rozumieć wezwanie Jezusa: „trwajcie we Mnie”[4]?
6.       Jaki warunek owocnego i przynoszącego rezultaty życia modlitewnego podaje werset 7.?
7.       Jaką miłością Ojciec kocha Syna? Jaki jest związek tej miłości z nami?
8.       Na czym polega trwanie w miłości Jezusa?
9.       W jaki sposób nasza radość zostaje dopełniona? W czym przejawia się pełnia radości?
10.   Do jakiej miłości wobec innych wzywa nas Zbawiciel?
11.   Jakich znasz biblijnych przyjaciół Boga[5]?
12.   Czym przejawia się wybranie uczniów o którym mówi Jezus?

ZNIENAWIDZENI PRZEZ ŚWIAT
Jana 15,18-16,4

1.       Z czym będą się musieli zmierzyć uczniowie Jezusa, według Jego zapowiedzi?
2.       Jakiej pomocy mogą spodziewać się uczniowie i do czego muszą się przygotować?
3.       Co nowego dowiadujemy się o Duchu Świętym, w porównaniu z poprzednimi miejscami Ewangelii Jana?
4.       Jaki jest cel ostrzeżenia/ zapowiedzi Jezusa o nadchodzących cierpieniach?
5.       Jakie wydarzenia z historii nowotestamentowego Kościoła poświadczają prawdziwość słów Jezusa?

ZASTOSOWANIE

Czy łatwiej Ci pielęgnować silną więź z Bogiem, czy z innymi uczniami Chrystusa? Czy potrafisz być otwarty i szczery przed Bogiem, nie będąc jednocześnie szczerym wobec innych ludzi?


[1] W ST winnica i winna latorośl były symbolem Izraela: Ps 80,9-14; Iz 5,1-7; Oz 10,1;  Jer 2,21; 12,10; Ez 15,1-8; 17,1-21; 19,10-14. Bóg był właścicielem winnicy. Złota winorośl w świątyni symbolizowała potęgę Izraela.
[2] „Ja Jestem”: chlebem życia (J 6,35.41.48.51), światłem świata (J 8,12), bramą dla owiec (J 10, 7.9), dobrym pasterzem (10,11.14), zmartwychwstaniem i życiem (J 11,25), drogą, prawdą i życiem
(J 14,6), prawdziwą winoroślą (J 15,1.5).
[3] Zob. Ez 15,6-8. Teksty mówiący o zagładzie bezbożnych: Mt 3,10-12; 5,22; 13,40-42; Mk 9,43-49;
2 Tes 1,7-9; Ap 20,10-15.
[4] Greckie określenie oznacza: przebywać, zamieszkać, nie odchodzić, być obecnym, być wciąż trzymanym, utrzymywanym.
[5] Zob. Wj 33,11; 2 Krn 20,7; Jk 2,23; Prz 22,11

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz