ZJEDNOCZENIE Z CHRYSTUSEM I PRZYKAZANIE MIŁOŚCI
Jana 15,1-17
1. Dlaczego
Pan Jezus wybrał jako ilustrację życia duchowego uprawę winorośli[1]?
2. Przypomnij
sobie wszystkie stwierdzenia Jezusa „Ja Jestem”[2]
3. Jaka
rola przypada winorośli, gałęziom (pędom) i ogrodnikowi?
4. Czego
obrazem jest spalenie uschniętych gałęzi[3]?
Co sprawia, że gałęzie usychają?
5. Jak
rozumieć wezwanie Jezusa: „trwajcie we Mnie”[4]?
6. Jaki
warunek owocnego i przynoszącego rezultaty życia modlitewnego podaje werset 7.?
7. Jaką
miłością Ojciec kocha Syna? Jaki jest związek tej miłości z nami?
8. Na
czym polega trwanie w miłości Jezusa?
9. W
jaki sposób nasza radość zostaje dopełniona? W czym przejawia się pełnia
radości?
10. Do
jakiej miłości wobec innych wzywa nas Zbawiciel?
11. Jakich
znasz biblijnych przyjaciół Boga[5]?
12. Czym
przejawia się wybranie uczniów o którym mówi Jezus?
ZNIENAWIDZENI PRZEZ ŚWIAT
Jana 15,18-16,4
1. Z
czym będą się musieli zmierzyć uczniowie Jezusa, według Jego zapowiedzi?
2. Jakiej
pomocy mogą spodziewać się uczniowie i do czego muszą się przygotować?
3. Co
nowego dowiadujemy się o Duchu Świętym, w porównaniu z poprzednimi miejscami
Ewangelii Jana?
4. Jaki
jest cel ostrzeżenia/ zapowiedzi Jezusa o nadchodzących cierpieniach?
5. Jakie
wydarzenia z historii nowotestamentowego Kościoła poświadczają prawdziwość słów
Jezusa?
ZASTOSOWANIE
Czy łatwiej Ci pielęgnować silną więź z Bogiem, czy z
innymi uczniami Chrystusa? Czy potrafisz być otwarty i szczery przed Bogiem,
nie będąc jednocześnie szczerym wobec innych ludzi?
[1] W ST winnica i winna latorośl były symbolem Izraela:
Ps 80,9-14; Iz 5,1-7; Oz 10,1; Jer 2,21;
12,10; Ez 15,1-8; 17,1-21; 19,10-14. Bóg był właścicielem winnicy. Złota
winorośl w świątyni symbolizowała potęgę Izraela.
[2] „Ja Jestem”: chlebem życia (J 6,35.41.48.51),
światłem świata (J 8,12), bramą dla owiec (J 10, 7.9), dobrym pasterzem
(10,11.14), zmartwychwstaniem i życiem (J 11,25), drogą, prawdą i życiem
(J 14,6), prawdziwą winoroślą (J 15,1.5).
(J 14,6), prawdziwą winoroślą (J 15,1.5).
[3] Zob. Ez 15,6-8. Teksty mówiący o zagładzie
bezbożnych: Mt 3,10-12; 5,22; 13,40-42; Mk 9,43-49;
2 Tes 1,7-9; Ap 20,10-15.
2 Tes 1,7-9; Ap 20,10-15.
[4] Greckie określenie oznacza: przebywać, zamieszkać,
nie odchodzić, być obecnym, być wciąż trzymanym, utrzymywanym.
[5] Zob. Wj 33,11; 2 Krn 20,7; Jk 2,23; Prz 22,11
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz