środa, 15 lutego 2017

EWANGELIA ŁUKASZA - SPOTKANIE DZIESIĄTE

Ewangelia Łukasza 7,2-50

W KAFARNAUM I NAIN

1.       Co wiemy o centurionie[1] (setniku) z Kafarnaum?
2.       Dlaczego setnik zachowywał powściągliwość w kwestii przyjścia Jezusa do jego domu[2]?
3.       Czego możemy nauczyć się na temat wiary z opisanej sytuacji?
4.       Gdzie znajdowało się Nain[3]?
5.       Co wiemy o zwyczajach pogrzebowych z czasów Jezusa?
6.       Jak zareagował Jezus będąc obserwatorem pochodu pogrzebowego?
7.       Co może dziwić obserwatorów w zachowaniu Jezusa[4]?
8.       Jaka była reakcja ludzi na wskrzeszenie młodzieńca?
9.       Jakie inne wskrzeszenia z martwych znamy z tekstów NT? O czym one świadczą?

JAN  CHRZCICIEL

1.       Co wiemy o Janie Chrzcicielu[5]?
2.       Dlaczego Jan nie mógł przybyć do Jezusa osobiście[6]?
3.       Jakie pytanie zdaje Jan? Jak odpowiada Jezus?
4.       Jakie cechy charakteryzują służbę (działalność) Jezusa?
5.       W jaki sposób Jezus opisał postać i życie Jana Chrzciciela?
6.       Jaką różnicę pomiędzy Janem i Jezusem widzieli im współcześni?
7.       Co to znaczy „zgorszyć się” Jezusem?

JEZUS I GRZESZNICA

1.       Co łączy ten fragment z historią o setniku?
2.       Czego z tekstu dowiadujemy się o goszczącym Jezusa Szymonie?
3.       Co wiemy o kobiecie?
4.       Na jakiej podstawie Szymon podważał „prorocką” misję Jezusa?
5.       Jaka nauka płynie z przypowieści, którą przytoczył Jezus?
6.       Co było źródłem zdziwienia obserwatorów wydarzenia?


[1] Centurion (setnik) był dowódcą nad setką żołnierzy. NT wymienia kilku setników (setnik wyznający wiarę pod krzyżem Jezusa, Korneliusz w Dziejach Apostolskich, setnik Juliusz strzegący Pawła w drodze do Rzymu).
[2] Zob. Dz 10,28.
[3] Nain („Urocza”) to nieduża miejscowość w południowej Galilei, położona ok. 40 km na południowy wschód od Kafarnaum.
[4] Żydzi unikali kontaktu z martwym ciałem, ze względu na narażenie się na nieczystość (zob. Lb 19,11.16).
[5] Jan zakończył ponad 400-letni okres milczenia proroków.
[6] Zob. Mt 11,1-19.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz